Tothom estava interessat en sentir el que aquest vanagloriat expert de la comunicació havia de dir als alumnes de l’Autònoma.
Amb una puntualitat anglesa, l’entrevista començà a les 12:30 hores, amb un caire familiar, més de conversa que d’entevista pròpiament.
A ella va parlar sobre La Contra (la Vanguardia), que s’inicià de la mà d’aquest periodista al 1998, amb un cert temor de que s’esgotessin els personatges interessants que entrevistar. Tot i això, el temps ha corrovorat que sempre hi ha gent interessant amb cosses interessants a dir: deu anys amb quasi 4000 personatges i amb uns resultats boníssims, ja que és una de les parts més llegides del prestigiós diari català.
Cal destacar, però, que no es tracten de personatges mediàtics o famosos, sinó de gent amb moltes coses a dir. Segons en Víctor Amela, aquest és “l’encert de la Contra”. A més, crec que d’aquesta forma aconsegueix diferenciar-se de la majoria de seccions d’entrevistes d’altres mitjans, tant dels impressos com d’altres.
Amela va explicar els passos que segueix per l’elaboració de la seva coneguda secció: primer, selecciona algun dels quasi 70 e-mails que li arriben diàriament. De totes aquestes propostes es veu obligat a descartar-ne més d’un 90%. “No hi ha una raó palpable ni un criteri, és tot intuïció”, va dir.
Finalment, després d’escollir el persontage, realitza l’entrevista, a la que li dedica aproximadament una hora (entre 10 i 20 preguntes).
Per tancar la conferència, Víctor Amela donà una sèrie de consells periodístics, esperant que siguessin molt fructífers per tots els presents.
Va ser una molt bona conferència.
Amb una puntualitat anglesa, l’entrevista començà a les 12:30 hores, amb un caire familiar, més de conversa que d’entevista pròpiament.
A ella va parlar sobre La Contra (la Vanguardia), que s’inicià de la mà d’aquest periodista al 1998, amb un cert temor de que s’esgotessin els personatges interessants que entrevistar. Tot i això, el temps ha corrovorat que sempre hi ha gent interessant amb cosses interessants a dir: deu anys amb quasi 4000 personatges i amb uns resultats boníssims, ja que és una de les parts més llegides del prestigiós diari català.
Cal destacar, però, que no es tracten de personatges mediàtics o famosos, sinó de gent amb moltes coses a dir. Segons en Víctor Amela, aquest és “l’encert de la Contra”. A més, crec que d’aquesta forma aconsegueix diferenciar-se de la majoria de seccions d’entrevistes d’altres mitjans, tant dels impressos com d’altres.
Amela va explicar els passos que segueix per l’elaboració de la seva coneguda secció: primer, selecciona algun dels quasi 70 e-mails que li arriben diàriament. De totes aquestes propostes es veu obligat a descartar-ne més d’un 90%. “No hi ha una raó palpable ni un criteri, és tot intuïció”, va dir.
Finalment, després d’escollir el persontage, realitza l’entrevista, a la que li dedica aproximadament una hora (entre 10 i 20 preguntes).
Per tancar la conferència, Víctor Amela donà una sèrie de consells periodístics, esperant que siguessin molt fructífers per tots els presents.
Va ser una molt bona conferència.